NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 december, 2008
Skrivet av: Henrik Törnqvist skrivet 2008-10-10, 17:28
Jag har också tänkt på det som Niclas tar upp här ovan.
 
Med den här mängden data blir det lätt oöverskådligt och man nästan drunknar i all information som inte alltid är strukturerad på bästa sätt. Jag förordar också att man skulle kunna skapa underrubriker på sockennivå och på så sätt samla inlägg som hör ihopp på ett och samma ställe. Detta borde införas både på Landskap och Läshjälp.
 
Att både skapa rubrikerna och att flytta inläggen till den rubrik de borde höra hemma är givetvis något som kommer ta tid. Här vore det också önskvärt att man faktiskt tar hjälp av ideela krafter, det kan vara en blandning av eldsjälar som kan socknarna innantill och personer som har tekniskt kunnande.  
 
Man skulle kunna stänga ett landskap i taget (om det ens behövs), dela upp att person 1 tar rubriker som börjar med bokstaven a-h, person 2 tar rubriker som börjar med bokstaven i-p, osv. Jag tror att man skulle kunna klara av att skapa socknarna och att flytta inlägg ganska fort bara man fick hjälp.
 
Annars skulle man till en början kunna skapa de olika socknarna och slå av möjligheten att skapa inlägg direkt under landskapet och att man istället måste gå in på socknen det avser och på så sätt åtminstone se till att alla nya inlägg hamnar rätt, sen får man flytta gamla inlägg efterhand.
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro