NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums struktur

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums struktur
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2013-10-06, 19:53
Lars-Åke, jag håller inte med dig. Måste verkligen alla de gamla 1000-tals inläggen som redan finns sorteras ? Kan de inte läggas under rubriken äldre inlägg under socknar. Att enskilda får rubriksätta en framtida specifik diskussion under just socknar ser jag inte som ett problem. Det du nämner gäller ju under andra premisser (Läshjälp-Landskap). Om du tittar på sockenstrukturen under Arkivguidens forum så ser du att där inte finns några konstigheter - jag vill mena att det är samma känsla till förändring som dyker upp kring detta som med riksarkivets hemsida. Min tanke är att hitta en lösning att hålla ihop en diskussion. Idag spretar flertalet under socknar och blandas med för mig ovidkommande andra inlägg, vilket gör det omedgörligt för en intresserad att få överblick utan att läsa igenom alla(!) tidigare inlägg under sockenrubriken.  Att Sök i Anbytarforum eller söktjänsten i Google skulle vara lösningen för att hitta stringensen i alla inlägg under nuvarande sockenstruktur köper jag inte - det är för mycket inlägg och divergens (exempelvis under socknen Vissefjärda med tusentals inlägg) för att du ska få en sorterad struktur via t ex google.  
 
Med vänlig hälsning
Niclas