NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums struktur

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums struktur
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2013-10-06, 16:22
Claes-Göran, tack för din kommentar. Att det skulle bli mer jobb är jag inte säker på - inläggen kommer att bli lika många som förut (eller förväntas öka naturligt då fler blir släktforskningsintresserade - det ligger i tiden!)  .  Varför rubriksättningar måste standardiseras i efterhand ser jag ingen vits med - unika diskussioner kommer att ge sin egen rubrik under själva socknen (jfr Arkivguidens forum och diskussionsnamnen under socken där).  
 
Inskrivningar av en fråga under fel socken kommer ju även att göras i framtiden, och kanske är det lättare att flytta en hel felsatt diskussion om de hålls ihop under socken än om de blandas med flera frågeställningar under socken som idag.  Jag hoppas verkligen att denna fråga övervägs noga och att det tittas på den fiktiva framtida situationen 2063 och hur många inlägg som då kommer att ligga inbakade under sockenrubriken, om nu inget görs åt denna alarmerande situation. Vi måste tänka framåt och inte fastna i hur bra och vant det känns för stunden idag (jfr diskussionerna om riksarkivets nya hemsida och dess ändrade söktjänst).