NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2015-11-23, 12:41
Tack för ditt svar Patrick!
 
Visst är det så att de gamla försvinner och nya tillkommer, men vi var också nya en gång i tiden. Visserligen fanns inte Facebook då, men behovet att skriva något annat än bara strikta släktforskarfrågor måste väl finnas.
 
På Rötters första sida har ju det stått om Carls bortgång, men jag tänker på att vi andra kunde väl ha skrivit i Anbytarforum. Då tänker kanske någon, men jag kunde väl ha skrivit i AF. Ja, om någon hade annan hade gjort det, men jag känner mig så besviken över att det jag skrivit den senaste tiden aldrig besvarats.
 
Hur upplevde de anhöriga över denna tystnad från oss vanliga släktforskare i AF?
 
Ja, Ted skriver fint om Carl!
 
Jag tycker också det skulle ha varit bra att man ha kunnat skriva en sista hälsning över en avliden släktforskare. Det är ju många man känner till, men om någon skulle avlida, så har man ju ingen aning om det. Då kanske det alltid finns någon, som kände den bortgångne, som kan meddela det här. Det är bättre man har det på ett samlat ställe, än i olika grupper på Facebook.
 
Anita Berglund meddelade snabbt att Carl var död på Facebook, dessutom med dödsannons. Jag vidarebefordrade det genast på min Fb-sida, men fick inte något gensvar alls på det. Senare dök det upp på Fb-sidan Svensk Genealogisk tidskrift och då var det många, som skrev en sista hälsning där.