NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2015-11-23, 10:34
Jag gör ett försök med att avge mina synpunkter, men väntar mig inget svar.
 
Handlar Anbytarforum bara om att ställa frågor för att snabbt fylla ut sitt släktträd? Finns det inte något behov av att fundera på hur människor levde, bodde, hur de var klädda o s v, längre? Om nu det behovet finns, så är det i så fall på Facebook man får det behovet tillfredsställt?
 
För ca tre dagar sedan lade jag in ett foto på en vitklädd brud från 1870-talet. Man är ju så van med att kvinnorna var svartklädda vid förra sekelskiftet. Varför är inte detta intressant att kommentera? Eftersom jag fortfarande är väldigt aktiv i Porträttfynd, så finner jag lite då och då intressanta kort, som jag skulle gärna dela med mig av. Jag har gjort några försök, men aldrig fått någon respons. För några år sedan, som jag förstår det, så var detta väldigt uppskattat av vissa.
 
Vilka är det, som ställer sina frågor/deltar i Anbytarforum idag? Är det sådana som snabbt vill få sina släktträd fyllda. De som helst vill med bara tre knapptryckningar, komma ända till 1500-talet enligt en som hade skaffat en viss databas.  
 
För ett tag sedan nåddes vi av det tråkiga budet att Carl Szabad hade avlidit. Inte en enda skrev något om det här i Anbytarforum. För mig tillhörde han Anbytarforum. Han var en del av det.