NULL Skriv ut sidan - Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Daniel Berglund skrivet 2014-05-08, 21:00
Stefan, om du hade postat ditt inlägg i Läshjälp under rätt socken, tagit med en bild på ditt fynd, och citerat själva frågan från Facebook, så hade det blivit ganska bra. Då hade även utomstående kunnat begripa vad det var fråga om.
 
Länktips finns det en särskild grupp för. Bättre att posta länken till ortsnamnsarkivet där och förklara vad det är - eller skriva på wikin. (Länken verkar dessutom vara till Googles cache...?)
 
Att göra reklam på Facebook är förstås bra, men det måste ju inte innebära att du postar i sammanhanget obegripliga inlägg på Anbytarforum? Du kan ju posta en länk till Anbytarforum och sockendiskussionen direkt på Facebook, eller hur?
 
Tolkar jag dig rätt vill du framhålla ortsnamnet. Det kanske de inser som följt diskussionen via FB, men kommer man in via AF blir dina inlägg gripna helt ur luften och man undrar vem du svarar eller vad du annars menar.
 
Jag håller med Viktoria om att lite random postningar utan sammanhang inte funkar på Anbytarforum. Anbytarforum är ju inte en samling av inbördes osammanhängande urklipp av vad man råkat hitta, utan ett diskussionsforum. Det kan fungera med monologer också men då får man ge så mycket sammanhang att andra kan ha nytta av det.
 
(Jag har själv inte på något sätt varit inblandad i den aktuella modereringen.)