NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 november, 2010
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2010-10-31, 19:39
I samband med övergången till version av Anbytarforum för några år sedan så var önskemålet om ett dygns redigeringsmöjlighet ett starkt önskemål. Huruvida en eller ett fåtals personers missbruk ska innebära att möjligheten begränsas ser jag som olycklig, utan önskar att nuvarande tid behålls. Det är bättre att försöka ändra ett beteende som upplevs som felaktigt än att införa spärrar och/eller andra negativa åtgärder.  
Jag vill påstå att detsamma gäller valmöjligheten vad avser förhandsgranskning, om någon väljer att skriva sina inlägg i annat program, kontrollerar osv och sedan ska ha förhandsvisning påslagen, därför att någon annan ev missbrukar, känns som en onödig begränsning. Om denna begränsning införs, vad är det som säger att de som idag inte använder förhandsvisning (jag är inte en av dem, men det beror nog mer på att mitt tangentbord skriver andra tecken än jag trycker på) då kommer att läsa igenom texten innan de trycker iväg inlägget.
 
Jag ser gärna så få begränsningar som möjligt, de få fall som inträffar av det som kan benämnas missbruk får åtgärdas genom moderatorinsatser.