NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 maj, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 maj, 2009
Skrivet av: Staffan Bengtsson skrivet 2009-05-19, 22:43
Jag tänkte aktualisera diskussionen från i mars om inbetalningskorten. Jag var en av dem som då fick tre inbetalningskort utan OCR-nummer och med beloppet 00 öre ifyllt. Ett besked från Barbro Stålheim som lämnades under den här rubriken var:
 
De allra flesta brukar betala Årsboken, Släkthistoriskt Forum (SHF) och Rötters Vänner kalenderår och brukar under årets första månader få tre inbet kort. Så har också de allra flesta fått i år, dock något försenat p.g.a. några mindre svårigheter att konvertera alla adressuppgifterna från den gamla accessdatabasen till det nya prenumerationsregistret.  
 
Alla som däremot inte har betalat (prenumererat) kalendår - de kommer att få ett inbet kort för respektive produkt när respektive prenumeration/betalning är på väg att löpa ut.  
 
Alla som har fått 0 kr för Rötters vänner (eller SHF) betalade inte under januari/februari/mars 2008. Det kommer alltså ett nytt inbet kort när tiden är på väg att löpa ut. Står det 0 kr på inbet kortet ska det inte användas. Det hade varit tydligare om det på inbet kortet hade stått makulerad istället för 0 kr. Det har vi lärt oss till nästa gång!  
 
Varför skickades det då ut ett inbetalningskort som inte var aktuellt? När vi gör det här stora årsutskickat görs arbetet av vårt tryckeri och det blir helt enkelt billigare att göra på det här viset (10 000-tals kr). Men, som sagt, nästa år står det makulerad på kortet.  
 
Följaktligen har jag väntat på att få korrekta inbetalningskort. Men det jag fick häromdagen var en påminnelsefaktura avseende ShF där det står att Vi saknar dig --- förmodligen har du glömt att betala... osv. Något inbetalningskort för Släktforskarnas årsbok fanns inte med så jag tog fram de gamla nollade inbetalningskorten och där står det att man måste beställa årsboken senast 30/4 för att få den till det rabatterade priset och spara 110 kr. Men det var ju dessa inbetalningskort som vi skulle bortse från och avvakta nya...?
 
Jag fick inte heller något inbetalningskort för Rötter vänner.
 
Någonting blev uppenbarligen fel när de första inbetalningskorten skickades ut tidigare i år. Vi som har tolkat beskeden från ansvarigt håll så att vi ska vänta på nya inbetalningskort bör rimligen ändå få beställa årsboken till rabatterat pris i förväg, även om det har blivit fel en gång till i utskicken.