NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2009-04-30, 10:56
Hur är det med samordningen i förbundet?  
 
Enligt Förbunds-”Nytt” var det styrelsemöte 24-25/4 och där skulle frågan om fortsatt avgiftsbeläggning för konto i Anbytarforum diskuteras.
Igår - 29/4 - fick jag en faktura på 100:- för Rötters Vänner, som jag enligt Barbro Stålheim skulle ha fått ”inom två veckor” enligt hennes .
Fakturans utskriftsdatum är 23/4 - dagen före styrelsemötet - och kuvertet är poststämplat 24/4.
 
På fakturan finns en ”meddelande”-ruta där det står att dom 100:- är ett frivilligt bidrag och om jag betalar har jag möjlighet att öppna ett användarkonto i Anbytarforum.
Det är ju korrekt så långt..men sen kommer det en ruta med ”specifikationer”. I den rutan står ett prenumerationsnummer och att antal prenumerationer är 1 samt pris/st 100,00.  
Ursäkta en ölänning, men vad är det jag kan prenumerera på?  
Det kan ju inte vara Anbytarforum eller ett användarkonto, eftersom det är ett ”frivilligt bidrag” till Rötters Vänner som ger mig möjlighet att öppna ett konto. Inte heller finns vad jag vet någon betaldatabas på Rötter som kräver prenumeration - åtminstone inte än.
 
Enligt fakturan uppges nämnda ”prenumeration” gälla i 12 månader för perioden 0903-1002. Att 100:- gäller för 12 månader är jag helt införstådd med, och mina senaste 12 månader löpte ut 3/3 i år eftersom jag betalade 3/3 2008. Men samtidigt uppges det att 12-månadersperioden ska gälla från den dag betalningen registrerats, och då kan ju inte den här nya ”prenumerationen” gälla från mars i år, när jag inte fått fakturan förrän i slutet av april.  
På fakturan uppges dessutom att förfallodagen är 13/5. Räknar man från fakturans utskriftsdatum blir det 20 dagar, och räknar man från den dag jag fick fakturan blir det 15 dagar. På ovan nämnda sida angående betalningens registrering står det också att man har ”30 dagar på sig att betala”, vilket jag förutsätter att det är från den dag jag får fakturan. Hur ska det vara nu då?  
 
Med all den här märkliga texten på fakturan så undrar man ju vad Barbro egentligen menade i sitt inlägg 12/3 när hon skrev att ”det är en text som ska rättas till”..