NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 maj, 2009
Skrivet av: Per Thorsell skrivet 2009-03-15, 19:05
Good-will är svår att mäta i pengar. Ingen vet värdet av den good-will Sveriges Släktforskarförbund, Rötter och Anbytarforum förlorade genom införandet av avgiften för användarkonto. Det blir inte heller någon enkel sak för utvärderingsgruppen att uppskatta det ekonomiska nettoresultatet av ett borttagande av obligatoriet. Det rör sig väl närmast om en ren gissning.  
 
För min egen del: Jag kommer inte att göra någon ytterligare inbetalning till Rötters Vänner så länge det är ett krav för att få skriva på Anbytarforum. Skälet är enkelt: Det finns tjogtals eller hundratals dikussionsforum där jag kan delta utan kostnad. Varför skall jag betala just på AF? Den dag den obligatoriska avgiften tas bort kommer jag däremot, frivilligt, att sätta in ett flera gånger större belopp på Rötters Vänners konto. Jag är nämligen en varm Anhängare och Vän av ett avgiftsfritt Anbytarforum och vill stödja det efter törmåga, både med penningbidrag och genom att svara på frågor där jag har de rätta kunskaperna.