NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 mars, 2009
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2009-03-13, 22:08
Jörgen, naturligtvis begriper jag att Du syftar på det, men jag begriper inte hur man kan sätta deltagarna i utvärderingsgruppen i något slags motsatsförhållande som sker när Du skriver oss. Det är inte frågan om ett Vi och Dem!
 
Barbro och förbundsstyrelsen är vald av oss och har vårt mandat att göra det jobb de gör. De har utifrån det mandatet samlat en grupp kunniga människor för att göra en utvärdering som vi beslutade om på vår förbundsstämma*. Har Du åsikter om vad gruppen kommit fram till kan du framföra dina synpunkter när det är offentliggjort. Är Du missnöjd med vilka som ingick i gruppen eller vad de kom fram till kan Du motionera om förändringar i förbundsstyrelsen i de föreningar Du är medlem i, men den biten kan Du naturligtvis.
 
Att hela tiden på offentlig plats hålla på och ifrågasätta allt det som sker i den demokratiska process som SSF är liknar bara någon slags form av rättshaveri. Du har en hel del vettiga åsikter och jag har inget problem med att du aggiterar för dem, men snälla du för debatten på ett sakligt och framför allt konstruktivt sätt.
 
*Om beslutet togs på en förbundsstämma eller om det är ett styrelsebeslut är jag inte säker på, men det är av mindre vikt.
 
(Meddelandet ändrat av Jonas_magnusson den 13 mars, 2009)