NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 mars, 2009
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2009-02-11, 08:11
Barbro, tack för förtydligandet av beskedet på Rötter om att inbetalningskorten kommer, jag tolkar det som att mitt användarkonto som betalts idag för 12 månader sedan () därmed får respit tills jag fått inbetalningskortet  
 
Den text som lades ut på FörbundsNytt för ett år sedan, den 6 februari 2008 innehåller följande bekrivning Sedan nyöppnandet den 1 december 2007 är Användarkonto obligatoriskt på Anbytarforum. Från och med den 1 februari 2008 är användarkontot avgiftsbelagt och kostar 100 kronor för 12 månader. När betalningen skett räknas man som Röttervän och får de övriga förmåner som Röttervänner har. och i informationssidan om användarkontona  här står I god tid innan 12-månadersperioden är slut kommer Du att få en faktura per epost för nästkommande 12-månadersperiod. Om Du inte betalar innan den förfaller kommer Ditt användarkonto att upphöra.
 
Med förseningen pga av nya adressregistret så blir det ju ett vakuum nu som gör att man ställer frågor om inbetalningskortet om man vet att det gått 12 månader sedan man betalt senast, det är därför jag insisterat. Men jag förutsätter nu att jag inte dessutom får en epostfaktura, utan enbart den med alla tre inbetalningskorten (med RöttersVänner, ShF och Årsboken).
 
Eftersom det annonserats på olika håll så är vi många som vet att det finns beslut på att avgiftsbeläggningen ska utvärderas, och att förbundsstyrelsen har sökt få ihop en grupp som ännu inte börjat arbeta. Det är fråga som också är intressant i sig, att det varit svårt att få ihop en sådan.
 
Jag har för övrigt inget emot att betala en avgift för ett år till Rötters Vänner, för bland annat ett användarkonto, oavsett vad som eventuellt händer med avgiften under det året.
 
Hälsningar från gammal röttervän ;-)
/Eva
 
(Meddelandet ändrat av edah den 11 februari, 2009)