NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 november, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 november, 2008
Skrivet av: Ingegerd Johansson skrivet 2008-06-07, 10:03
Hans-Peter, jag förstår inte riktigt tankegången bakom dina slutsatser.
 
Diskussionerna om förbundets ekonomi är borta från Anbytarforum (förbjudna där), det stämmer. Men det är ju under praktiskt taget alla ämnen och diskussioner/rubriker som antalet inlägg minskat. Men att detta helt skulle bero på avgiften, det tvivlar jag på. Behovet att diskutera ekonomi är däremot inte borta, det senaste inlägget i ämnet här på Förbundsforum skrevs för bara några dagar sedan.
 
Det som förbryllar mig allra mest i ditt inlägg är att de tre senaste styrelserna har vidtagit åtgärder som börjat ge resultat. Det är ju under åren 2005 och 2006 de stora underskotten har uppstått, inte tidigare. Styrelsen som tillträdde 2005 (omvald förutom ett fyllnadsval) hade inga gamla skenande underskott att åtgärda.
 
Påhopp av vad slag det vara må vill vi nog alla helst vara utan. Och självklart kan man inte ge kassören skulden för ett underskott. Han/hon har ju att följa beslut som fattats av styrelsen som helhet, även i de fall han/hon kanske hade velat trampa på bromspedalen.
 
De oseriösa skribenterna tror jag blev färre redan genom införandet av användarkonton, inte genom betalkravet.
 
Mvh
Ingegerd