NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2008
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2008-02-24, 10:35
Det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser av den här statistiken. Som Daniel visade så är januari alltid en stark månad, och det är därför helt i linje med det att det sjunker lite i februari. Avgiften kan inte heller haft någon stor effekt än. Det är först när många konton förfaller till betalning och vad som då sker det blir intressant. Och om administrationen klarar att hålla ordning på detta, så inte det blir många gratisanvändare bara för att ingen hinner med att se över vilka som betalat och vilka som inte gjort det. Detta hade man dålig koll på tidigare vet jag av egen erfarenhet.  Jag frågade tidigare utan att få svar på vilka rutiner man ska ha för det. När börjar man att radera obetalda konton?  
 
Ett tänkbart fenomen som kan uppstå är att en del öppnar konton och använder dessa intensivt i en månad, utan avsikt att betala. Sedan återkommer man om ett halvår och öppnar ett nytt konto och använder det i en månad. Hur tänker man hantera dessa?
 
Man bör observera att min statistik inte är exakt vetenskap. Den bygger på epostaviseringen och det kan förekomma problem med den både på mottagande och sändande sidan. Fördröjningar likaså. Men en mycket god approximation är det nog.
 
Ann-Marie, här följer statistiken för Västerbotten. Senaste dagarna har forskarna vaknat till liv!