NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 februari, 2008
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2008-02-01, 08:17
Daniel!
 
Vad är det som gjort att man hamnat i den här situationen, att det ska vara en avgift för att skriva i AF? Varför gick det att ha ett avgiftsfritt AF för ett par år sedan? Har det tillkommit en massa resurskrävande poster, som inte fanns förr? Måste dessa resurskrävande poster finnas kvar? Dum fråga, kanske (då jag anar vad svaret är)
 
Jag håller inte med dig om att det skulle finnas en betalningsvilja för AF. Däremot tror jag vi är många, som frivilligt skulle betala ett eller par hundra till Rötters Vänner. Jag och många med mig har en stor glädje av att vara delaktig i AF och även, som i mitt fall i Porträttfynd. Har man glädje av något vill man även stödja det, så att det ska finnas kvar. Om man skulle komma på idén att i framtiden ta bort avgiften för AF, för att det bara till slut blir gamla stofiler kvar, så skulle jag vilja att man gjorde mer reklam för Stöd Rötters vänner! Ditt bidrag behövs, därför att .....!. Det skulle finnas väl synligt på första sidan. Bidraget skulle vara minimum 100:-. Alla vi som dagligen sitter och använder Rötter skulle med glädje bidra så Rötter skulle finnas kvar. Detta skulle inbringa mer pengar än vad denna avgift -avdrag för kostnader för ett användarkonto i AF kan inbringa, plus att vi får nytillkomna forskare, som i sin tur ger ett bidrag till Rötters vänner.