NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2008
Skrivet av: John Sidén skrivet 2008-01-30, 14:30
Beslutet är, som Anders och flera andra skrivit, demokratiskt fattat.  Jag tycker det är fel beslut och hoppas att någon gång i framtiden kommer beslutet att ändras, just på grund av att skyltfönstret till släktforskningsvärlden stängs och öppnas endast för dem som kan/vill betala. 100 kr är inte mycket pengar, i alla fall inte för mig som har en fast anställning och hyfsad månadslön, men principen med att avgiftsbelägga Anbytarforum är fel, tycker jag, och som jag tidigare skrivit kan jag inte se att jag har något att tillföra det Anbytarforum som blir avgiftsbelagt. Då kan jag ge 100 kr till något bättre ändamål. Naturligtvis är det enda sättet att förändra beslutet om att avgiftsbelägga Anbytarforum att agera genom medlemsföreningarna, precis som Leif skriver, men jag tror att det i nuläget inte är någon högprioriterad fråga, i vart fall inte i den förening där jag sedan ett år är styrelseledamot. Vi har andra bekymmer som väl kommer att lösas i sinom tid, hoppas vi.  
Ett konsekvent ställningstagande i sakfrågan: ska Anbytarforum vara avgiftsbelagt eller inte, är nog ändå att inte betala 100-lappen när fakturan kommer. I alla fall tycker jag det. Andra kanske tänker och tycker annorlunda. Så må då var och en göra som han eller hon själv tänker och tycker.