NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2008
Skrivet av: John Sidén skrivet 2008-01-30, 11:02
Var och en gör förstås som han eller hon vill men principiellt är jag mot avgift för tillträde till Anbytarforum och jag var även mot obligatoriskt användarkonto även om jag, sedan obligatoriskt användarkonto infördes, har skaffat användarkonto.  
Chris' invändning väger mycket tungt, anser jag. Anbytarforum är förbundets ansikte utåt och det ansiktet kommer det att kosta pengar för att få se och det borde inte vara så.  
För min egen del måste jag göra ett övervägande. Vad kan Anbytarforum ge mig och vad har Anbytarforum hittills gett mig? Jag har kommit i kontakt med många släktforskare men kör jag fast i min egen släktforskning ger inte Anbytarforum särskilt mycket utan jag får vända mig privat till de släktforskare jag tror kan hjälpa mig. Under årens lopp har jag nog hjälpt fler än jag själv fått hjälp av men jag tror knappast att de ovana släktforskare som jag hjälpt är beredda att betala bara för att ställa frågor här.  
Liksom Tord och andra har jag varit Röttervän länge. När faktura kommer (jag har inte fått den än, varken med e-post eller med vanlig post) kommer jag att betala årsboken och ShF (trots att Hans Egeskog lämnar redaktörsposten) men inget mer. Under en och en halv månad klarade jag mig bra utan Anbytarforum och det kan jag nog göra på obestämd tid i fortsättningen också, särskilt som jag tror att det Anbytarforum jag och många andra deltagit i blir ett annat när det avgiftsbeläggs.