NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2011
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2011-03-18, 14:09
För en månad sedan, 17/2, skickade jag ett mejl till Moderator Västergötland och påpekade att några inlägg under Västergötland/Socknar/Lekåsa hamnat fel och borde vara under Barne-Åsaka istället och en del under Fåglum.
Till min stora förvåning fick jag svar samma kväll, där Moderator Västergötland tackade för tipset och skrev att det skulle bli en liten städning under ämnet.
 
Vad har hänt? Inte ett enda dugg!!! På en hel månad!!!

Moderator Västergötland har sedan dess modererat i flera ämnen, och inte bara under Västergötland, men inte där hon utlovade ”städning”.
 
 
Det här med anonyma moderatorer har vi diskuterat förut, och då menades anonyma i den mening att dom inte skrev under sina moderatorsinlägg med  sitt namn. Nu har det dykt upp en ännu anonymare moderator! Inget namn alls, varken ”Moderator NN” eller något annat.
 
Igår svarade jag på ett inlägg under ”Släkter” - visserligen felplacerat eftersom det handlade om en Jansson, men användaren var helt ny (första inlägget) och jag tyckte inte att det var jag som skulle påpeka felaktigheten. Mitt svar skickade jag 18:40, och  någon gång under kvällen blev både frågeställarens och mitt inlägg flyttade. Av vem vet jag inte och det tog mig ett tag att hitta inläggen.  
Dom hade hamnat under Södermanland/Socknar/Sankt Nicolai (Nyköping). Frågeställaren hade i sitt inlägg enbart nämnt Stockholm som säkra uppgifter, och hade ingen aning om anknytningen till Södermanland.  
 
Så...varför placera inläggen under Södermanland/Sankt Nicolai när allt som är säkert i efterlysningen handlar om Stockholm?  
Ska felplacerade inlägg flyttas efter vad som skrivs i frågan eller vad som uppges i eventuella svar? Om det är det senare så behövs verkliga krafttag vad gäller flyttningar av inlägg!
Och varför inte meddela öppet i Anbytarforum vart inläggen flyttats och vem som flyttat dom - som brukligt är?
 
 
Och när jag ändå är i farten...
Återigen har det hänt att någon har raderat sina inlägg efter att han har fått svar - och även svarat själv. Är det någon moderator som uppmärksammar det och påpekar problemet med detta för inläggsskrivaren? Det ser ju märkligt ut om man i sina inlägg riktar ett svar/fråga till en speciell person när det inte finns något inlägg av någon person med det namnet i tråden.
 
Det hade varit förnämligt om det gick att införa det som Jojje skrev om i sitt inlägg under Förbundsforum/Anbytarforums funktioner 31/10 2010, att man inte ska kunna redigera sitt inlägg efter att ett nytt inlägg har postats. Då gällde det visserligen ändringar och inte raderingar, men det borde även gälla raderingar.