NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 mars, 2011
Skrivet av: Gunnar Gustafsson skrivet 2010-10-24, 12:27
E-postavisering.  
 
Har återigen drabbats av detta, inställningen för epostavisering blev nollställd i fredags. Har haft problem med ADSL-modemet som hängt sig ibland, så det har väl blivit några meddelandet om Tillfälligt leveransproblem enligt mitt inlägg från den 14 juli.  
 
Då fick jag svar från anbytarvärden:
 
Hej!
 
Tyvärr, det är fortfarande så att vi måste ändra inställningar i användarkontonen för att skydda oss mot studsar. Problemet är rapporterat uppåt och vi får hoppas på att de finner någon lösning.
 
Med vänlig hälsning,
Viktoria Jonasson
 
Min spontana kommentar nu är att det tyder på en icke obetydlig inkompetens/ointresse från uppåt att ha misslyckas med lösa detta problem på över ett halvår.  
 
Om det bara drabbat användarna så kunde kanske bristen på handling varit förståelig, men nu är det ju anbytarvärden, som får alla studsarna, som oftast får ägna tid åt detta. Jag tycker att hon borde, i sitt eget intresse, tryckt på mer uppåt så att det händer något.
 
Det jag själv skulle göra i en liknande situation, om problemet inte lösts efter en rimlig tid, vore att konfigurera min mail så att alla studsar filtreras bort och vidarebefordras uppåt.
 
Jag skrev ovanstående i går, lördag eftermiddag, efter att ha slagit på mina ämnen för epostavisering igen. Brukar ibland vänta med att skicka något till man fått tänka över det hela en stund.  
 
Döm om min förvåning när jag nu ser att det bara kom tre meddelanden från Anbytarforum igår, trots att min server varit igång och tagit emot andra mail. Epostaviseringen är åter nollställd, jag förstår ingenting.  
 
/Gunnar