NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 mars, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 mars, 2010
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2010-03-20, 23:41
Trams i kubik - eller genialiskt?
 
Jag har lovat mig själv att inte längre ödsla tid på att kommentera och kritisera alla dumheter rörande Anbytarforums skötsel.
 
Dels är det bara bortkastad tid, för om det är något som man kan vara säker på i AF/Förbunds-sandlådan, så är det att om jag föreslår en förändring, så är det den bästa garantin för att den inte genomförs. Dels har jag ju ett annat forums skötsel att ägna min tid åt numera - ett forum där jag får mycket bättre gehör för mina synpunkter...  (Den som till äventyrs undrar vilket forum det kan vara får svaret genom att klicka på mitt namn...)
 
Men ibland blir jag bara så nyfiken på hur man resonerar att jag helt enkelt inte kan tiga - det kan ju faktiskt vara en så genialisk tanke bakom att jag kan ha användning för den själv i nämnda forum...
 
Därför frågar jag:
 
Vad är poängen med att flytta ett reklam-inlägg från en diskussion till en annan, t.ex. från Källor: Arkiv Digital: AD OnLine - allmänna frågor (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=61104) till Länktips. Eller med andra ord: Varför är ett inlägg inte längre reklam när det flyttas till en annan rubrik?  
 
I det andra forumet (som jag inte ska göra reklam för genom att nämna dess namn här) la jag själv in en upplysning om de två gratisdagarna hos Arkiv Digital/AD Online under rubriken Arkiv och källor: Digitaliserade arkiv: Arkiv Digital (http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/1317/4547.shtml#post6632 target=_blank). Visserligen kommer AD naturligtvis med detta erbjudande med förhoppningen att gratistittarna ska bli betalande kunder - men samtidigt går det ju faktiskt att forska i två dagar utan att betala något, varken då eller senare. Jag ansåg därför att det var en nyttig information för läsarna att få reda på denna möjlighet.
 
Men det är naturligtvis bara jag som - i vanlig ordning - inte har förstått det fina i förbu(n)dskråksången...
 
Så snälla - upplys mig!  
 
(För undvikande av missförstånd: Det är inte ett nytt citat ur ordningsreglerna som jag efterlyser, utan poängen med det hela.)
 
(Meddelandet ändrat av jts 2010-03-21 00:01)