NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2009-06-07, 13:08
Till alla moderatorer och ansvariga:
 
Visst är det positivt att nästan alla moderatorer valt att inte vara anonyma. Men det är både obegripligt och helt förkastligt, enligt mig, att någon anser att det finns skäl till att vara anonym som moderator. Varför överhuvudtaget bli moderator om man inte törs stå för sitt agerande och sina ”domslut”?  
Hur skulle ni själva reagera om ni får tillrättavisningar eller får inlägg raderade av en anonym moderator?
 
Eftersom det (märkligt nog) finns några som anser att det finns godtagbara skäl till att vara anonym, så skulle jag - som sagt - vilja ha några exempel på sådana ”godtagbara skäl”. Kan jag få det?
 
Jag vill också gärna veta om dom moderatorer som varken varit inloggade eller skrivit ett enda inlägg (varken i AF, FF eller Moderatorforum) verkligen finns och är ”åtkomliga” via dom uppgivna epostadresserna på Moderatorlistan.
 
Lite ”statistik”:
1 moderator har aldrig varit inloggad
3 moderatorer har aldrig skrivit ett enda inlägg
3 moderatorer har inte varit inloggade sedan i mars
2 moderator har inte varit inloggade sedan i april
2 moderatorer har aldrig skrivit ett enda inlägg i AF eller FF
1 moderator har bara skrivit inlägg i Moderatorforum
2 moderatorer är anonyma (av dom som har skrivit inlägg i AF och FF)
 
Dom moderatorer som aldrig varit inloggade eller inte varit inloggade sedan mars/april vet alltså inte heller vad som avhandlas i Moderatorforum.
 
Om man åtar sig ett uppdrag som moderator, ideellt eller avlönat, så betyder det väl att man har för avsikt att sköta sitt uppdrag? Det skulle vara intressant att höra ”de osynligas” uppfattning om den saken.