NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009
Skrivet av: Michael Lundholm skrivet 2009-06-06, 20:45
Några kommentarer:
 
Ang uppmana kontakt vid sidan om AF tycker jag inte att det var ett välvalt exempel. Av det enkla skälet att det inte handlade om att svar på en explicit fråga skulle ges vid sidan om forumet. Att till en nybörjare meddela att det finns möjlig att föra ett samtal utanför forumet kan inte anses strida mot reglerna anser jag.  
 
Mitt intryck är att moderatorerna nämner sina moderationer i det särskilda moderatorforum som finns så att andra moderatorer ser vad andra gör och också kan ge synpunkter. Det sker säkerligen inte i alla fall men det förekommer. Det leder under alla omständigheter att vi kommer att konvergera mot en gemensam hållning.  
 
Vad gäller flyttade inrlägg: Här har vi ju ett problem när man flyttar inlägg mellan  huvudområden; länkarna följer inte med. Därför är det självklart viktigt att länkningar  sker i dessa fall. När man flyttar inlägg inom ett huvudområde följer länkarna med och då finns inte samma behov.  I Övriga ämnen, som jag modererar, etableras därför länkar i det första fallet men inte i det andra. Ibland är dock två temata så ihopvävda i en tråd att man även måste länka i det andra fallet varför det även förekommer.
 
Vad gäller de moderatorkollegor som vill vara anonyma så har jag i vart fall i det fall jag känner till skälet full respekt för dett.  Så länge modertionen fungerar ser jag inte att det finns något starkt skäl att ifrågasätta anonymiteten.
 
Michael Lundholm, tillika Moderator Övriga ämnen