NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2009-06-06, 20:19
Den 7 april frågade jag om alla moderatorer var ”samordnade” när det gäller modereringen. Jag fick svaret att alla har fått skriftliga instruktioner om hur moderatorerna ska agera och att dom även kan diskutera med varandra om det uppstår några frågor.  Det lät ju bra.  
 
Men, min fråga kvarstår eftersom det uppenbarligen finns stora skillnader i hur moderatorerna agerar.  Under vissa landskap/ämnen anses det tydligen inte alls nödvändigt att moderera medan det under andra modereras väldigt mycket, särskilt vad det gäller äldre inlägg. Hur går det ihop med dom skriftliga instruktionerna?
Fortfarande är det också vissa moderatorer som inte länkar till flyttade inlägg.
 
En ny fråga har också dykt upp; Ska inte moderatorerna också följa ”Ordningsreglerna”? Att bidra med råd och hjälp är naturligtvis en moderators uppgift, men att i Anbytarforum  om man vill ha svar på frågor, frågor som andra också kan ha nytta av att läsa svaren på, anser jag är fel och ej enligt reglerna.
Citat ur Ordningsreglerna:
Svara här
Svara alltid direkt på Anbytarforum, om inte uppgifterna är så känsliga eller så omfattande att kontakt via privat e-post är att föredra.
 
Det finns nu 22 moderatorer enligt Moderatorlistan, och av dessa är det fortfarande en som aldrig varit inloggad och två som aldrig skrivit ett enda inlägg. Dom två sistnämnda har inte varit inloggade sedan i mars.  
Av någon märklig anledning finns det även en moderator som inte längre är med på listan, men som fortfarande modererar sin avdelning.  
Om man vill ha kontakt med en moderator som finns på listan med epostadress men som inte varit inloggad eller gjort något inlägg, kan man lita på att dennes epostadress fungerar?  
Av dom 19(20) moderatorer som har gjort inlägg i Anbytarforum så är det bara två som inte törs(?) uppge sitt namn. Varför? Det skulle vara intressant med en motivering till anonymiteten.
 
(Meddelandet ändrat av lotta 2009-06-06 20:20)