NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 augusti, 2009
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2009-04-08, 09:48
Hej Jonas
 
Jag var lite trött i morse, efter ännu en sömnlös natt med sjuk hund, därför blev det kort. Personangrepp som uppmärksammats den senaste tiden och som tydligen hade större omfattning än man trott (både inom och utanför AF) har nog, tyvärr, lett till en minskad aktivitet. Där bör man prioritera rensing av dem och eventuellt samtal med de skyldiga, snarare än att kanske ge ett något snorkigt svar på, i sammanhanget, rätt enkla fel. Det skrämmer bort de ovana, som känner sig osäkra. Speciellt som rätt många personer fått ta emot otrevliga mail från AF läsare om minimala felaktigheter, eller påstådda brister.
 
Själv tycker jag det är bra att man rensar i floran av olika underliga rubriker. Någon framförde tidigare att emigrantfrågorna spretar under massor av avdelningar och det håller jag med om, där behövs mer stringens (och kankse färre avdelningar). Ibland kan man tycka att hålla sig till ämnet moderering går lite långt. En del frågor kommer av naturen att segla iväg - det är det som är roligt och lärorikt. Så det är ett svårt område, kreativitet kontra extrem korrekthet.