NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 mars, 2009
Skrivet av: Moderator Släkter skrivet 2009-03-16, 17:21
Vad bra att du tagit upp detta här, Göran, i stället för under släktdiskussionen.
 
Först verkar det som att det skett ett missförstånd med det inlägg som du letat upp och länkar till. Du skriver duktig släktforskare som vi ska vara glada för att ha med oss här i forumet, men Göran Stenmark är inte en användare på Anbytarforum! Det finns inga inlägg under hans namn på närmare två år. Han uttalar sig i Dagens Nyheter (skannad bild finns tidigare i den diskussionen) som officiell representant för SVAR och den släktutredning som publicerats. Jag citerar alltså DN, och mycket riktigt med glimten i ögat, som du ju också observerat. Det är något jag kommer förbehålla mig rätten att göra även i framtiden när det gäller offentliga uttalanden i pressen. Nog om det.
 
Skälen till modereringen kvarstår. Vi har uppenbarligen lite olika syn på hur det du skrev ska tolkas. Jag förstår dock att du inte tycker om att det nu ligger flera tillrättavisningar där du utpekas med namn. Jag vill att vi ska ha ett bra klimat på Anbytarforum, och tycker det är positivt att du flyttat den här diskussionen till Förbundsforum, så jag kan gå med på att ta bort de meddelanden mot dig som nu ligger under Westling och Erik XIV-diskussionerna *. Det kommer ske under de närmaste 2-3 dagarna, under förutsättning förstås att vi nu håller diskussionen här på FF och respekterar de användare som skriver i de aktuella trådarna utan att begå några regelbrott. Det är ju faktiskt inte något regelbrott att fokusera på lite mindre smickrande aspekter på anorna när vi befinner oss 200 år tillbaka i tiden. Då skulle vi behöva rensa bort halva Anbytarforum om sådana regler skulle gälla!
 
Med förhoppning att vi kan återgå till att diskutera de aktuella släkterna i god ordning framöver.
 
Mvh
Anders Berg
Moderator Släkter
 
Edit:
* Meddelandena har nu tagits bort enligt överenskommelse.