NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 mars, 2009
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2009-03-16, 15:24
Anders Berg är moderator för temat ämnesområdet släkter. Han sköter denna uppgift alldeles utmärkt anser jag. Däremot har jag, tydligen på fel plats, haft uppfattningar som inte har ansetts vara acceptabla. De har därför raderats av Anders. Saken handlar om den nyligen påbörjade diskussionen om Daniel Westlings anor.  
 
Enligt min uppfattning har det funnits en tendens i vissa inlägg som att fokusera diskussionen på de brott som begåtts av förfäder till Daniel. Mitt allvarligaste övertramp torde väl ha varit att jag ansåg detta intresse vara mer lämpat för skvallerpressen och det vidhåller jag förstås. Tån tycks dock ha varit väldigt öm eftersom en sådan oskyldig kommentar vållat rabalder. Dessutom hade jag i en bisats givit uttryck för samma tankar i diskussionen om Erik XIV:s frillobarn - under fel rubrik.  
 
Vad jag däremot inte har gjort är att peka ut någon bestämd person med förringande omdömen. Jag har enbart haft en uppfattning om fokusering på temat brott. Därför finner jag det märkligt att  detta inlägg opåtalt får stå kvar. Det innehåller ett kränkande omdöme om en namngiven person och duktig släktforskare som vi ska vara glada för att ha med oss här i forumet. Det må vara att Anders skrev detta med glimten i ögat men det är enligt min uppfattning ändå olämpligt och bör raderas i den del som saknar relevans för diskussionen. Ta därför bort tredje stycket i ovannämnda inlägg och gärna också Anders domar; ett under rubriken Daniel Westling... postat måndagen 16 mars 2009 - 12:35 och två under rubriken Erik XIV:s frillobarn postade 15 mars 2009 - 18:55 resp. 15 mars 2009 - 22:27.
 
Vänliga hälsningar
Göran Johansson      .