NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2009
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2009-02-13, 11:07
Som jag skrev i mitt inlägg ovan 10 februari 2009 14:48 så bad jag i mitt ebrev till anbytarvärden - med kopior till två ansvariga i styrelsen - att några inlägg (direktlänkade i ebrevet) i diskussionen om Erik XIV:s frillobarn skulle tas bort. Ebrevet sände jag 2009-02-08 23:22.  
I det svar jag fick 2009-02-09 19:42 - inte från anbytarvärden - stod bl. a., förutom det jag citerade ovan, att ”ingen av oss arbetar heltid med detta och särskilt inte anbytarvärden som har arbetstid mån-fredag”. (min understrykning)
Någon ”arbetade” i alla fall i söndags kväll, eftersom det var då en hel diskussion togs bort. Efter det (inklusive hela dagen innan svaret till mig skrevs) har det varit ”mån-fredag”, men dom inlägg jag bad att dom skulle tas bort ligger fortfarande kvar.  
 
På ”Kontakt”-sidan i Anbytarforum står följande:
”För alla typer av frågor - av allmän natur, för information om eller vid problem med användarkonton, tekniska problem, felplacerade inlägg osv, vänd dig till Anbytarvärden Anna-Lena Hultman, anbytare@genealogi.se.”
Det utlovas visserligen ingen reaktion från anbytarvärden om man skriver till ovannämnda adress i ovannämnda frågor, men... Är det inte det som är avsikten med att kunna kontakta anbytarvärden i dessa frågor?
 
Finns det över huvudtaget någon anbytarvärd?
Ja, man undrar onekligen när man ser hur det ser ut i Anbytarforum. Under ”Discussions in English” finns t. ex. hundratals rubriker som är totalt intetsägande - ”Again”; ”Quick look”; ”More help”; ”Any idea” o. s. v., under ”Släkter” finns åtskilliga patronymikon i rubrikerna, under ”Läshjälp” finns flera rubriker ”läshjälp”, under ”Allmänt” i landskapsavdelningarna finns många rubriker ”Efterlysning”(även under andra huvudrubriker) och inlägg med personefterlysningar som borde placerats under socken istället. Ja, listan kan göras hur lång som helst. Och så alla andra felplacerade och regelvidriga inlägg som det inte görs något åt.
 
Inläggen jag bad att dom skulle tas bort var följande:
  samma inlägg har raderats en gång i den borttagna diskussionen,
http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=576&post=869920#POST86992 0
 
http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=576&post=870035#POST87003 5
Och ett som jag missade att nämna är:
 
Hör dom hemma i diskussionen? Bryter inte dom mot ”Ordningsreglerna”?
 
Om nu någon ansvarig skulle svara på mitt inlägg med att ”det arbetas på att skaffa moderatorer”, så är det inte något argument för att alla felaktigheter och brott mot ”Ordningsreglerna” som nu finns och görs inte åtgärdas!!
 
(Meddelandet ändrat av lotta den 13 februari, 2009)