NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-10
Skrivet av: Lena Thelin skrivet 2002-06-05, 00:42
Hej Monica,
 
Håller med dig om att det är otroligt fascinerande att bokstavligt talat hålla i dom gamla böckerna. Har gjort detta vid några tillfälle på Stockholms Stadsarkiv när jag letat efter barnhusbarn. Man hör verkligen tidens vingslag. Kände mig tagen på många olika sätt när jag satt där med dom gamla böckerna.
 
Problemet för mig är att mina egna anor inte bodde där jag själv bor idag. Bor i Stockholm och skulle behöva ta mig nästan 60 mil bort för att leta i originalböckerna.
 
Brukar däremot ta mig till Arninge norr om Stockholm bara jag har tid och leta bland mikrokorten. Tycker väll att man kan jämföra det med att sitta och leta bland Genlines mikrokort.
 
Själv har jag fått glädjefnatt över information som jag fått tag på nätet i DDSS databas. Efter tre års letande efter min farfars fars födelsedata fick jag fram det där. Dom hade utökat databasen efter en tid.
 
Jag kände mig inte påhoppad eller så utan vill bara förklara mig lite närmare. Det blev kanske lite kort det jag sa.
 
- Alla blir salig på sin tro men bara jag blir salig på min -  
 
Min förhoppning är i alla fall att vi fortsätter hjälpa varandra här på Anbytarforum. Har själv fått otroligt mycket hjälp här som hjälpt mig vidare i mitt sökande.
 
mvh
Lena Thelin