NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22
Skrivet av: Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin) skrivet 2005-11-14, 14:13
Som säkert många av deltagarna i denna diskussion har märkt, så har jag rensat den på ett stort antal ovidkommande inlägg och även editerat några av dem i efterhand. Jag har heller inte mailat alla och talat om att deras inlägg är bortplockade.
 
Några (borttagna) inlägg har påpekat det felaktiga i att diskutera en nu levande person i enlighet med generalklausulen, kontra PUL. Detta är i sak rätt, men både hänvisningen till Ulf Sawert och antavlan (som i och för sig utgår från en avliden person och därmed inte bryter några av Anbytarforums ordningsregler), kommer att få ligga kvar och det med hänvisning till just PUL:
Åke Bjurström har lagt in ett inlägg lördagen den 12 november, som hänvisar till PUL ?15, detta inlägg finns kvar. Likaså finns ett inlägg av Erik Holmlund kvar, eftersom det sammanfattar väl den kritik mot Ulfs forskningsmetoder, som flera andra av debattörerna har framfört i diskussionen, bl a:
Anders Berg, Peter Karlsson, Anders Ryberg m fl, (dessa inlägg är dock borttagna).  
 
Jag har också döpt om diskussionen, då jag inte tycker att det är helt passande att en nu levande har fått ge namn åt en hel diskussion. Rubriken är nu: Wallin (Valin), Johanna (Hanna Amalia). Kanske borde diskussionen dessutom flyttas, men det avvaktar jag med till ett senare tillfälle, när samtliga som deltagit i diskussionen fått en chans att titta igenom den.
 
Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson - Anbytarvärd