NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22
Skrivet av: Erik Holmlund skrivet 2005-11-12, 19:04
Ulf Sawerts genealogiska påståenden och anspråk på släktskap med kungahuset har figurerat i offentliga medier(tidningar (bl a Sundsvalls Tidning), TV). Han har därmed inför hela svenska folket bett om en offentlig diskussion av sina anor. Utöver det har han ju faktiskt själv tagit upp sina anor för diskussion på forumet. Dessutom är denna tråd inte inledningen på en diskussion, utan en del av en diskussion som har pågått sedan ett tag tillbaka i flera trådar, en diskussion som (editerat, se nedan*) har startats av Ulf Sawert själv som även (editerat, se nedan*) i högsta grad deltar i diskussionen. Dessutom har Sawert i flera trådar presenterat sina forskningsresultat och id?er och är därmed (editerat, se nedan*) en forskare, och det är i den egenskapen som Ulf Sawert är giltig som objekt för diskussion och kritik.
 
För övrigt kan jag hålla med om att Ulf Sawert verkar bara se det han vill se, vilket självklart är ett påstående som rör Sawerts genealogiska metodik, eller frånvaro av metodik om man så vill. Och om någon tycker att ett sånt uttalande är förtal(en mkt grov anklagelse), bryter mot PUL, bryter mot Anbytarforums generalklausul, eller mot allmän netikett på internet så kan jag bara konstatera att jag inte begriper någonting av kritiken. Inte ett jota.
 
(editerat, se ovan*: Eftersom jag har tagit bort ett antal inlägg härovan, så innebär detta att Eriks ursprungliga inlägg hänvisade till en del av dessa. Därför har jag editerat bort några namn ur Eriks inlägg. Däremot låter jag inlägget stå kvar, eftersom han i sak har rätt. Mvh Yvonne Carlsson - Anbytarvärd)