NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16
Skrivet av: Carl-Fredrik Hanzon skrivet 2005-02-14, 14:15
Men man snabbbehandlade ju saken, och brydde sig uppenbarligen inte om att ta reda på fakta i frågan. Och av allt att döma glömde man (struntade i?) att ta in några sakkunninga (då menar jag sakkunninga på sakområdet, inte på byråkrati, myndighetsutövning och omlokaliseringar), som hade kunnat ge erfordliga upplysningar om saken. Hade man från början fått hela situationen klar för sig, tror jag uppriktigt sagt att ärendet aldrig gått så här långt...
 
Även om man aldrig kan vara riktigt säker på det heller. Någonstans i bakgrunden tycker jag mig ana det som byråkrater och teknokrater då och då halvkvädet (men aldrig fullt utsagt) (och dessutom gravt felaktigt, det är ju endast en oinitierad, ensidig och subjektiv synvinkel) brukar antyda: Det här är ju kultursektorn, något som egentligen inte behövs, så egentligen kan man ju dra in/ avskaffa alltihopa, och på så sätt spara pengar...., men det ska vi ju inte basunera ut på gatopr och torg, det kan så lätt missförstås.(Det sistnämnda citatet var ju Gunnar Strängs, men sagt i ett helt annat sammanhang)
 
Det hela är som sagt mycket märkligt, och hela behandlingen är extremt illa skött. ju mera som nystas upp i denna härva. Den slutsaten måste man ju komma till, vilken ståndpunkt man än har i själva omlokaliseringsfrågan.