NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2005-02-13, 00:43
Som jag sa tidigare
Det som gäller är följande:
1. Inga eller så få som möjligt följer med vid en omplacering.
2 Helst bara singel-folk, annars kostar det pengar!
3. Alla som är nära p-dag skall ges möjlighet att gå i pension snarast, annars är de med och ger framtida besvär!
4. Kompetens räknas inte (det kände vi inte till, se även UD:s minister i går i DN)
5. Kostnader räknas inte. 140 miljoner eller 40 miljarder. Vi har inte sett slutnotan och kommer troligen aldrig att få se den?
6 De är bar att flytt.
Efter 42 år i Sth-regionen samt uppflytt från Nada i mitt uppväxtområde,1960-talets Småland, då inget jobb fanns att få på 10 mils radie, skulle det då finnas bättre förutsättningar i dag?
Allt behöver inte fortgå i samma gamla hjulspår och ödelägga det som kan kvarstå. Som jag ser det, så kanske de styrande är ett särskilt folk som fortlöpande lever sina egna liv som Astrid Lindgren kom underfund med för så många år sedan. Låt alla oss andra leva våra liv och kanske komma underfund med hur verklighetens vind blåser, läs Nils Ferlin, samt tänk över hur det är för dig och mig i dag samt hur vår framtid kan bli i morgon samt ha möjlighet att kunna påverka den dagen samt alla kommande.  
Jan-Christer som forfarande hoppas på att förnuftet segrar och att det inte blir NÅGON flyttt.