NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-05
Skrivet av: Rune Edström (Rune) skrivet 2005-02-04, 20:33
Hej
Det här skrevs för flera timmar sen, men datorn fick opp ett il att den skulle prova att ha sin egen vilja. Men lyckades spara så lägger in det nu.
 
Ojoj.  
Är nog tur att jag styrkt mej med lite sluring, innan jag titta in på dom ampra inläggen, från experterna på RAÄs flytt.
 
Åke försökte tala om hur det är ur icke stockholmsk horisont. Men nån sådan jämnförelse får icke göras när det gäller stockholmarnas väl och ve. För då går det utanför ämnet.
 
 Något som jag också försökt få svar på är om det är helt annorlunda om det är från det överhettade Stockholm Sven ska flytta på sej, än Tomas gör samma sak från Finnskogen.
 
Och Anders jag frågade om vilka katastrofer som infriats när myndigheter flyttas från Stockholm.
Vill ju försöka förstå alla olyckor som kan drabba dom stackare i Stockholm, som måste flytta mot sin vilja. Hur det är för vischans tvångsförflyttade vet jag lite närmare om. Det måste ju vara sjufalt värre för stadens arbetare, enl alla olyckskorpar.
 
Experterna är jag skeptisk till om jag inte rent av misstror dom, särskilt om dom talar i egen sak.
Dom blir experter på mindre och mindre sektor, men kan mer och mer om den, för att till sist veta allting om den smala sektorn ingenting, brukar det heta. Så då är dom bara så se med ena ögat.
 
Jodå jag har rådfrågat dom ibland, men jag tror mer på en kunnig amatör. Dit räknar jag Carl-Fredrik (kunnig amatör), men inte heller han var så övertyga mej att RAÄ står och faller med att ha sitt hus på Storgatan 41 i Stockholm.
Den partsinlaga som RAÄs remiss är kan ju inte läggas till grund för ett beslut.
 
Remisstiden har gått ut, så nu biter berörda på naglarna och väntar på preposition och beslut.
Som tur är så har vissa av dom hopp om att få konsultuppdrag och tjäna betydligt mer, än som fast anställda på Gotland. Undrar om dom kan tänka sig att övernatta på Gotland eller om dom ska pendla.
 
F ö såg jag att Elsäkerhetsverket flytt skulle förorsaka många människors död, för att dom inte hann prova alla elgrejer. Men det hinner dom ju inte göra i dag heller. Undras hur många som dött på grund av det.
 
Folkhälsoinstitutets GD stod på torget i Östersund och förklara att dom inte kunde flytta dit, för då tappa dom all kompetens.  
Dom kan kanske inte räkna ut om man klarar sig med 3-4 brödskivor, istället för nu rekommenderade 6-8.
 
Vad kan RAÄ sätta opp mot sådana förkrossande motargument. Jo att det blir så långt och krångligt att ha Visby som hemvist att titta på grejerna som ligger i Stockholm, det är så lååångt därifrån. Både för dom och deras besökare. Och att dom MÅSTE bo där. Hemska tanke.
 
Så nu väntar jag på flytten till Gotland för att sen se RAÄs förfall och undergång framåt 2006, för det kommer nog inte att ta någon längre tid
enl dom synska personer som uttalat sig.
 
Så ni som besöker RAÄ så flitigt, skynda er mens dom befinner sig kvar på det gamla vanliga stället, så ni hittar dom.
mvh
rune