NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17
Skrivet av: Pierre Nilsson skrivet 1999-07-05, 23:02
Hej Anders och alla andra!
Den gamle mannen som jag och min nu avlidna dödspolare hittade 1991 hade inget testamente. Hans far hade gått bort 1963 och hans hustru 1966.
Han hade två barn som fortfarande är i livet. Och de i sin tur har också barn och barnbarn. Men ingen i byn fick veta vad vi gjort. Vi sa att vi hittat en skatt. Den där släktutredningen som jag hittade vet ingen när den utfördes för probanden var hans far född 1874.
 
Sen skall jag berätta att han hjälpte mig med forskningen väldigt mycket. Det känns just nu som hela mitt liv är förstört för många år framåt. Jag sörjer honom oerhört djupt och saknar honom desto mer. Men jag kommer alltid att minnas våra roliga stunder tillsammans.  
 
Då vi analyserade materialet var det han som läste upp alla bouppteckningar och hela släktutredningen. Sen gav vi allting till den gamle mannens dotter som bor i samma by som mig.
 
Jag hittade en bok som handlade om två bönder som levde på 1800-talet och var vänner i över 75 år. När den ena dog tog den andre det så hårt att han dog av sorg ett par år senare.
 
Mvh
Pierre N