NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17
Skrivet av: Jill Raneryd skrivet 1999-07-02, 22:42
Jag är av den sorten som alltid velat men aldrig kommit mig för att släktforska. När jag träffade Lotta så pratade vi om tusen
 saker i säkert ett år innan det framgick att hon höll på med släktforskning. När det väl gick upp för mig att hon var aktiv så
 bombade jag henne med massor av frågor och till min förvåning så hade hon massor att ge mig och vi hade ju också den
 legendariske Hilduinen gemensam. (Inte Lotta och jag men min man och Lotta:) Jag har fått otroligt mycket hjälp från olika
 erfarna släktforskare...nämnas bör...Lotta Johansson, Gert Påhlsson, Wido Lith, Leif Boström, Jörgen Blästa, Thomas Sverker, Carl Zsabad mfl. och utan
 dom hade jag med mitt dåliga tålamod inte fortsatt. På min mans sida finns redan en hel del material utrett av en släkting så
 det lockar inte lika mycket som min egen men det är ändå så himla intressant när man möter vänner med gemensamma anor
 till honom. Har ju mest stött på anor på hans sida *ler* och det kanske beror på Leastander-släkten och den biten? När
 Lotta hittade en artikel i Sundsvalls tidning (där hennes man jobbar) om min farmors farfar så blossade intresset upp på
 RIKTIGT. Släktforskning är verkligen både spännande och roligt!  
 Mvh Jill  
 
 (Jag vet faktiskt inte hur reglerna är men jag bifogar här intervjun med min farmors farfar i Sundsvalls tidning inför hans
 80-årsdag 1941...om redaktören inte tycker det passar sig så får han plocka bort den!)