NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-09-17
Skrivet av: Bodil Westberg skrivet 1999-06-23, 00:36
Jag säger som Margareta för att få veta vem jag är. Jag är uppvuxen med föräldrar som båda visste mycket lite om sina rötter, jag har varken haft mor eller farföräldrar. På min mors sida fanns under min uppväxt kontakt med min mormors syskon och deras familjer. Min morfar fick vi lite kontakt med ett par år innan han dog, då var jag femton år. Min far visste inget själv om sin bakrund, han var uppvuxen hos fosterföräldrar sedan späda år. Min man hade samma okunskap om sin bakrund, han är uppvuxen i fosterhem och hade lite kontakt med sina biologiska föräldrar. under flera år har jag och min älsta dotter ( nu 26 år)talat om att det skulle vara roligt att släktforska och kanske få lite klarheter i vissa saker, som utseende, vissa karaktärsdrag mm. Så för 2 år sedan fick vi möjlighet att här i Gäddede gå en nybörjarkurs i släktforskning och då satt vi fart. Denna forskning har gett oss många svar och en del kontakter med nya släktingar bl.a har vi fått veta att min makes fosterfar var halvbror till hans farmor, detta hade varken vi eller hans fostersyskon någon aning om tidigare. Nu har vi kommit en bra bit bakåt på båda sidor och börjat försöka få lite mer kött på benen om hur våra släkter levde. En sak är säkert att forskningen för oss först och främst är en rolig fritids sysselsättning som vi ägnar många mörka vintertimmar åt och som lärt oss en hel del om vårt ursprung.