NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-09-10
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2006-09-10, 00:47
Jag hade bestämt mig att hålla mig utanför detta, men vill gärna göra en kommentar.
 
 Upprinnelsen till just denna diskussion; ett som jag ser det bra svar till en som frågar: Jag hittar inte den du söker efter, i de källor som borde vara de rätta. Kan du ge oss, som kanske kan hjälpa dig, mer kött på benen, så att vi tillsammans kan komma framåt.
 
Vad är det för fel på det svaret? Att någon upplever pekpinnar i svaret förstår inte jag (men det är min åsikt), utan det verkar tvärtom som en öppning till mer hjälp. Om jag inte får fråga efter mer info, utan då istället välja att låta bli att svara känns verkligt konstigt, ett sätt som jag inte tror för den ursprungliga frågan eller detta forum framåt.  
 
Personligen har jag upplevt de bästa stunderna när vi varit några som tillsammans, med nyttjande av våra olika färdigheter, fört en fråga, som ibland verkat omöjlig att hitta svar på, till ett lyckligt slut. Nu ska kanske tilläggas att detta skett mest i frågor som rör närtid (1800 o framåt), med inslag av emigration, men ändå. Vi är många, som många gånger visat att vi tillsammans är betydligt starkare än var länk för sig, och det måste ju vara en väsentlig aspekt för ett forum av denna typ.
 
Ha det bra