NULL Skriv ut sidan - Sådant som tystats ner i familjen

Anbytarforum

Titel: Sådant som tystats ner i familjen
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2006-05-23, 13:33
Jag vet inte om sådana här dramatiska dödsorsaker, blir som skamliga att prata om. Den kvinnan som jag nämnde , hon hade två barn hemma hos morföräldrarna. Man kan ju undra om de någonsin fick veta sanningen om sin mor. Dessa två var s k oäkta barn och när deras mor blev mördad, så väntade hon sitt tredje barn med mannen som dödade henne. Allt sammantaget, gjorde väl att man inte talade om vad som verkligen hänt.
 
Eftersom min farmors faster blev mördad har jag ju kunnat läsa vittnesuppgifter från Domboken och därmed skapat mig en bild av händelsen. Jag funderade så vad som hände med hennes två efterlämnade barn och fick från en som brukar gå in på Anbytarforum ett foto av dottern då hon fyllde 90 år. Det gladde mig så!
 
Sådana här saker, som man undanstoppar, kommer ju fram med framtidens forskare.
 
Gustaf, det kan ju vara bra för dina barnbarn att få höra dina synpunkter på det hela, så behöver de inte ha så många funderingar på det senare, om de själva vill börja forska på det.
 
Det är ju jättesynd att som Anna skriver att man inte vågar ta upp det med de, som faktiskt vet lite mer än en själv, för jag misstänker att du var inte så gammal då det skedde. Man vill inte göra någon upprörd och då avstår man.
 
Ann-Mari