NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-07-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-07-02
Skrivet av: Anita Berglund Eriksson skrivet 2004-07-02, 05:10
Michael L. och Anders!
Okey, fritidssläktforskare låter kanske bättre, men jag tror vi egentligen menar samma sak. Vi fritids(släkt)forskare strävar ju hela tiden på att komma vidare och lära oss mera hur vi ska komma vidare med släktforskningen och historien runt de människor som vi hittar. Anbytarforum, med alla dess kunniga människor, är en viktig del för oss fritidsforskare när det gäller frågor och svar om detta.
 
Sedan menar jag egentligen inte så mycket med vi vanliga dödliga, det var mera ett uttryck för oss fritidsforskare. Vi alla har kompetenser på olika sätt som säkert kan bidra till att hålla diskussioner levande och intressanta, men det som är intressant med detta forum är att det finns så många kunniga (yrkes-)forskare som deltar. Och det är roligt! Men alla är lika viktiga i en diskussion! Själv har jag släktforskat ett tiotal år och läst 10 poäng i historia, men jag känner mig fortfarande som amatör tillsammans med proffs i dessa sammanhang. Jag känner mig inte nedvärderad på något sätt, absolut inte, utan jag har mera en respektfull och ödmjuk inställning till alla som har kunskaper som jag inte har. (möjligen ett litet hang-up jag lider av...)
 
Oj det blev ett långt inlägg så här på morgonkvisten, innan jag åker till jobbet. Vill önska er en bra dag!
Anita