NULL Skriv ut sidan - Stänga en diskussion kontra stänga av användare

Anbytarforum

Titel: Stänga en diskussion kontra stänga av användare
Skrivet av: Karin Ekeroth skrivet 2006-10-17, 22:39
Hej!
Egentligen skulle vi kanske behöva ett fikarum på AF, en diskussion där man kunde sitta och vara social ett tag och inte alltid så seriös. Jag vet att det inte är detta forums uppgift, men jag tycker det är så avkopplande och uppfriskande att slinka in på ett fikarum ett tag och bara slöprata. Man samlar tankar och kan köra igång med de egentliga uppgifterna fylld av ny kraft.
 
Jag vet att det kantstötta med tiden blev krossat, men borde inte vi kunna hålla en hyfsad ton även i ett fikarum? Det är väl en grundläggande social färdighet, eller....  
 
Det finns måhända ett ställe som det jag efterlyser, men jag känner inte till det.  
 
För att knyta an till tidigare inlägg i tråden får jag meddela att jag använder mitt riktiga namn och min vanliga hotmailadress, vilken jag utan större bekymmer haft i många år. Jag har två andra adresser, den ena till mitt arbete och den andra till en förening jag är aktiv i. Alla tre fyller sin funktion.
 
AF är en för god sak att strama upp så att ingen rörelsefrihet finns, eller menar jag kanske tankefrihet. Man måste ibland bolla id?er och det borde kunna finnas utrymme för det.
 
MVH, Karin