NULL Skriv ut sidan - Stänga en diskussion kontra stänga av användare

Anbytarforum

Titel: Stänga en diskussion kontra stänga av användare
Skrivet av: Jan Lilliesköld skrivet 2006-10-17, 08:22
Godmorgon !
 
Kritiken mot Hotmail-adresser är väl inte mot systemet som sådant, utan att en sådan mailadress kan vem som helst ta vilken ledig adress som helst. Därmed kan man ju vara tämligen anonym trots att man har en mailadress angiven - och värre är väl isåfall att man kan använda en adress som till synes kan stå för en helt annan person...
 
Med mailadresser som är knutet till någon operatör så är man väl normalt också knuten till dem via avtal på något sätt, och man kan därmed inte vara lika anonym.
Detta gäller ju i än högre grad för en adress tillhörigt ens arbete.
 
Den mailadress jag använder här på anbytarforum har jag nog också bara använt just där. Antalet spam-mail ökar dock med tiden...
... trots att jag försöker använda filterfunktion...
 
Ett problem med filter är ju också att man filtrerar bort även såsdana som man vill ha mail ifrån. Jag har själv drabbats av sådant när man skickar till någon som exempelvis bor i USA (min kusin), och omvänt har jag själv filterat bort släktforskarkontakt i USA.
 
För övrigt är det inte bara via Hotmail (och liknande) som man kan läsa varifrån i världen som helst, för det fungerar även på andra mailkonton.
Jag läser alla mina mail via web-applikationer (har flera olika i olika roller).
 
/Jan L