NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-05-16
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2004-08-13, 17:10
Efter några veckors frånvaro från Anbytarforum återkommer jag och upptäcker att allt är sig likt.
 
Så skrev jag för en månad sedan i en annan diskussion (Ordet är fritt!: Svar på frågor (http://aforum.genealogi.se/discus/messages/268/57395.html#POST374457) den 2/7 kl. 23.15). Och nu är det dags igen:
 
Efter några veckors frånvaro från Anbytarforum återkommer jag och upptäcker att allt är sig likt. T.o.m. samma personer är i farten:
 
Steve har berikat ytterligare en diskussion med sin maffia-noja...
 
Och Eivor kan som vanligt inte förstå att någon kan ha invändningar mot det hon skriver, medan andra däremot är så elaka så mot henne...
 
Förutom dessa gengångare har Maud och Rune kommit med diagnoser av Essan, hur hon mår och varför hon skriver som hon gör...
 
Maud säger att det bara är trams att antyda att det skulle kunna finnas någon kurs där hon (Maud alltså - inte Essan...), med sin lååånga erfarenhet av både journalistik och släktforskning, skulle kunna lära sig något nytt. Förmodligen har hon lika lång erfarenhet som psykolog...
 
Men varför skriver någon som aldrig varit intresserad av/engagerad i föreningsliv inlägg efter inlägg i en diskussion som handlar om hur föreningar och deras styrelser fungerar eller inte fungerar? Nog borde någon med Mauds erfarenhet av Anbytarforum veta att det är just den typen av inlägg (som inte har ett dugg med sakfrågan att göra, utan bara är en debatt om debatten) som är den absolut vanligaste orsaken till att diskussioner spårar ur!
 
Och Eivor säger sig ha blivit kallad låg och elak. Men som alla kan se var det Eivors skriverier (vilket ju inte är detsamma som Eivor personligen) som Essan avsåg - närmare bestämt Skall Du inte klaga på honom [Kent Andersson] också förresten, när Du ändå är igång...
 
Det skulle vara intressant att få veta hur Eivor själv karakteriserar den citerade meningen! Och vad var över huvud taget poängen med det nålsticket - direkt efter att Essan kallat Kent den oerhört gulliga och trevliga 'killen', på Gbg-kontoret?
 
Det finns faktiskt gränser för vad man får vräka ur sig!, skriver Eivor. Visst gör det det! Men gäller det bara vad man får skriva till och/eller om Eivor? Finns det inga gränser åt andra hållet också? Kan man få skriva vad man behagar och sedan komma undan ansvar för sina egna ord genom att gömma sig bakom Jag skriver med den jargong jag är van vid härifrån och det tas inte illa upp av dem som förstår? Härifrån syftar förmodligen på det rum där Eivors dator står...
 
Klicka gärna på mitt namn och läs fr.o.m. Och så var det detta med diverse 'debatter' i Anbytarforum.... Den texten har stått där länge nu - det beskrivna är ju tyvärr snarare regel än undantag när det gäller diskussioner i Anbytarforum. Det behöver naturligtvis inte påpekas att det står var och en (ingen nämnd och ingen glömd) fritt att känna sig oträffad... J