NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-09
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2005-04-09, 21:13
Lotta, det är väl inte så mycket som att man skräms över svåra ord. Det ska bra mycket mer än sådant för att skrämma mig. Jösses. Inte slutar jag forska för sådana enkla saker. Inte heller om någon kallar mig outbildad. vilket faktiskt har hänt. Inte ens om någon skulle kalla mig snyltare eller något liknande.  
 
Däremot kan jag tycka att man kan diskutera på en något lättare nivå, så att de flesta förstår. Det finns ingen anledning att använda sig av ord som man ska vara tvungen att slå upp i SAOB. Det är min åsikt. Om man därmed anser att man sänker sig till en 3-årings nivå, så måste det innebära att vi som inte förstår har en 3-årings  
intellekt.  
 
Sen tror ju inte jag att alla som kört fast inte har försökt kontrollera kyrkböcker och annat. Där har vi det igen att man bara antar att det är så. Jag kan inte ens förstå varför man måste ha så många åsikter om folk som frågar saker och ting. Ge 17 i att svara bara om det är så att frågeställaren stör på något sätt. Det är ju så enkelt. Varför sitta och reta sig på olika typer av frågor?
 
Säger återigen, tack och lov att jag knappt ställt en enda fråga här. Jag söker mina svar på andra ställen, så slipper man dessa fördömande kommentarer. Också väldigt enkelt.
 
Naturligtvis får var och en ha sin åsikt, det får även jag, eller hur?
 
Rune, bry dig inte så mycket om Micha?ls ord. Han är bara en ung pöjk ännu. Han blir visare även han med åren. Precis som alla vi andra gamlingar .