NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-31
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2003-10-31, 09:51
Jag kan bara instämma i Jörgens analys. OM till exempel SvD:s redaktör inte skulle utföra sitt arbete på det sätt som SvD:s styrelse önskade, inte skulle väl då SvD:s styrelse som lösning på problemet göra om SvD till en söndagsbilaga till DN. Nej, de skulle byta redaktör till en som de trodde skulle utföra arbetet bättre.
GF:s styrelse verkar inte ha övervägt att tillsätta en ny redaktör för SoH som kan göra ett arbete mer i deras smak. (Mer arbete till lägre kostnad.) Antingen betyder detta att GF:s styrelse inte anser att det finns någon bättre redaktör för SoH än Jonas, och att ingen i styrelsen tror sig själv kunna göra ett bättre jobb än den kritiserade redaktören...  
Eller så betyder detta att GF:s styrelse redan bestämt sig för att lägga ner SoH, och nu söker svepskäl...
 
Sedan så har jag ett par undringar.
 
För det första. Hur många UNIKA besökare har GF:s lokal per år och hur många UNIKA personer som inte besökt GF:s lokal insänder skriftliga förfrågningar i forskningsärenden per år?
 
För det andra. Vad det gäller hemsidan skriver Lena L att siten knappast behöver uppdateras och inte innehåller några nyheter, medan Ian skriver att sidan kommer att uppdateras någon gång ibland framöver och att den dessutom regelbundet uppdateras med nyheter. Båda dessa svar kommer från styrelseledamöter, men de är helt motsägelsefulla. Därför undrar jag vem som framför styrelsens åsikt i frågan?
 
Slutligen har jag en allmän fråga. GF kallar sig Riksförening för släktforskning. När man studerar styrelsens sammansättning finner man EN suppleant som inte är bosatt i Stockholmsområdet med omnejd. I nuläget strelsen gör alltså inte riktigt skäl för devisen Riksförening, så vida man med riket inte syftar på det gamla (av historiker numera mer eller mindre avpolleterade) Sveariket på heden tid. Har valberedningen någon ambition att korrigera detta förhållande? Om inte, hur tror sig styrelsen kunna leva upp till epitetet riksförening om all verksamhet och i princip alla styrelseledamöter bor i centrala östsverige?
 
Tacksam för sakliga svar
Anders