NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-31
Skrivet av: Jonas Kuschner skrivet 2003-10-30, 16:04
Lotta! Det är väldigt lätt att sitta på avstånd och svinga en virtuell piska över en annan, ideellt arbetande persons rygg.
 
Styrelsen tog en utgivningsplan, det är riktigt. Det var även min ambition att den skulle kunna hållas. Samtidigt är jag tyvärr så illa tvungen att äta och betala hyra. Det visade sig att jag blev tvungen att lägga SoH åt sidan för att avsluta och redovisa andra arbetsuppgifter som jag faktiskt, till skillnad från vad som är fallet med SoH, får betalt för. Så snart dessa saker var slutförda satte jag igång med att göra färdigt de två närmaste häftena av SoH. Nu, när det är gjort, sitter jag åter här med usel ekonomi och måste hetsa färdigt nästa arbetsuppgift för att förhoppningsvis kunna betala ytterligare en hyra.
 
När det gäller detta med prenumeranterna, får man intrycket av det du skriver, att en försening skulle innebära osäkerhet om tidskriftens framtida utgivning. Så är det givetvis inte. Som andra har påpekat, är det inte särskilt ovanligt att tidskrifter ligger något efter i utgivningen. Karolinska Förbundets årsbok ligger just nu två årgångar efter. Detta fenomen är alltså inte alls okänt för det slags institutioner som prenumerar på SoH. Att prenumeranter på grund av förseningen i utgivningen hör av sig till GF för att kontrollera att de inte gått miste om något häfte, är en annan sak.
 
Jag och den nuvarande SoH-redaktionen har under 2001-2002 producerat nästan dubbelt så många SoH-sidor som under den närmast föregående tvåårsperioden. Ger förseningen skäl att förmoda att vi inte skulle klara av att avsluta ytterligare en årgång? Knappast.
 
Dessutom: det är faktiskt inte jag som ytterst bär ansvaret för tidskriftens utgivning. Det är GF. Om jag av något skäl inte skulle kunna eller vilja fortsätta, är det ju bara för GF:s styrelse att finna någon annan redaktör, t.ex. någon annan styrelseledamot, att ta vid där jag slutar. Konstigare är det inte.