NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2003-10-28, 08:17
Ombud?
Har ovan meddelat min inställning i frågan; Jag vill ha kvar SoH som enskild publikation med egen redaktion – oavsett vem som ger ut tidskriften, samt att jag inte har möjlighet att resa från Göteborg till Stockholm och närvara vid mötet.  
Har först nu - efter c:a 30 års medlemskap - studerat GF:s stadgar och frågar - för att det skall bli helt tydligt: Kan man rösta genom ombud i denna förening?
 
Glädjande och bekymmersamt
F ö är det glädjande att så många gjort sin röst hörd i denna diskussion, och då menar jag inte enbart oss som vill ha kvar SoH som enskild publikation. Bekymmersamt tycker jag det är när diskussionen beskrivs som infekterad eller att det förekommer brösttoner. När jag läser vad som skrivets ovan får jag i stället känslan av att huvuddelen av den här diskussionen är både sansad och saklig, samt att påhoppen är relativt få. Det vore roligt om fler ville ta till orda. Även om det blir upprepningar framkommer ofta någon ny vinkling som kan bidra till diskussionen. Det här är en fråga vi behöver tala om länge.
 
Medlemsenkät  
Idén med en medlemsenkät tycker jag är intressant, speciellt om det är så att min åsikt/röst endast kan bli känd om jag närvarar vid möten hållna i Stockholm.
Vänligen,
Olle Elm