NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2003-10-26, 19:37
Ian Hamilton har i sitt inlägg 24/10 kl 14.32 behagat meddela att han inte finner undertecknads läsförståelse tillfredsställande.
 
Därefter har Hamilton i min enkla fråga från sin egen fantasi läst in tre implikationer, om vilka Micha?l Lehman föga förvånande i följande inlägg konstaterar men jag kan inte - huru mycket jag än försöker - se de av Ian uppfattade insinuationerna. Nej, givetvis inte, eftersom de inte finns där.
 
Efter att först ha felciterat mig (vilket Lehman noterat) för att få till något slags koppling mellan frågan i mitt inlägg och de av honom själv hopfantiserade implikationerna, avvisar Hamilton, därefter, inte helt överraskande, de av honom själv uppställda påståendena som osanna. Han konstaterar: Sådana frågor kan inte besvaras, bara avvisas.
 
Då kan man ju undra varför Hamilton överhuvudtaget gjort sig besväret med att hitta på dem. Finns måhända svaret på detta 'implicit' hans nästa påstående, gällande en annan av mina ännu obesvarade frågor: Janzons andra fråga har besvarats av Lena?
 
Den del av min frågeställning, gällande sökandet efter alternativa finansiärer, som fortfarande efter tre försök förblir obesvarad är:
 
Vem/vilka har man kontaktat? Vad har man fått för svar?
 
Eftersom enligt Lena A Löfström så gott som alla tänkbara alternativa vägar har prövats borde det ju ändå gå att namnge någon institution man tillskrivit och kort redogöra vad man har fått för svar. I stället för att besvara denna fråga har Hamilton bemött den med påståendet att den (likt samtliga andra frågor jag ställer) är oförskämd och insinuant och därför inte behöver besvaras.
 
I det senaste försöket att hantera denna tydligtvis oväntat besvärliga fråga hävdar alltså Hamilton att den redan är besvarad av Lena A Löfström. Med anledning av detta har jag två frågor; den ena syftar till att fastställa om övriga debattörers läsförståelse är i samma sorgliga skick som min egen, och den andra är riktad direkt till Ian Hamilton.
 
Fråga 1: Kan någon av debattörerna i detta forum någonstans i Löfströms ovanstående inlägg finna namnen på de institutioner GF:s styrelse kontaktat i frågan och ur utläsa vad man har fått för svar av dem?
 
Fråga 2: Vad månne det implicerar när jag påstår att jag inte har fått svar på frågor som jag inte har fått svar på, medan GF:s ordförande i sitt inlägg svarar med att frågor som jag inte ställt inte kan besvaras?  
 
Med vänlig hälsning
Kaj Janzon