NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28
Skrivet av: Christina Norén-Svensson skrivet 2003-10-26, 12:29
Jag håller inte med Dig, Lena A.Löfström, just nu.  
 
Jag tycker alla inlägg för processen framåt både de långa och de korta. Allteftersom debatten fortskrider blir mönster urskiljbara och motiv, som varit diffusa blir alltmer tydliga. Det är det ena. Det andra är de kreativa utvecklingsförslagen! Man kan inte behärska allt och för att hitta optimala lösningar behöver vi samarbeta. Vi behöver inte tycka lika, tvärtom är det när olikheterna bryts som utvecklingen förs framåt. Jag tycker inte debatten ska strypas!  
 
Som framgår ovan finns ett stort engagemang för tidskiften SoH:s fortlevnad. Många erfarna forskare med olika fackkunskaper har här ovan givit röst åt kreativa, kloka synpunkter och lösningsförslag att reflektera över. Allt kan användas i syfte hitta bra lösning för SoH (och även GF) till gagn både oss nu verkande och kommande generationer av släktforskare.  
 
Ett klokt förslag ger Anders Berg. En medlemsenkät skulle utöver Anders? förslag till innehåll också kunna undersöka inställningen till digitala publiceringsformer. Alla genomgripande förändringsbeslut ska självklart baseras på fakta (så långt det går att få fram sådana) och inte på hypoteser.