NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-28
Skrivet av: Hans Tåhlin skrivet 2003-10-26, 08:14
Hej Jörgen!
 
Jag tar i första hand fasta på det sista kapitlet i ditt inlägg, nämligen Förslag, som jag tycker verkligen bör vara ett av uppkasten i den fortsatta debatten - jag har i själva verket tänkt i liknande banor. Men jag skulle föreslå, att man tar ytterligare ett steg - som jag hoppas - till alla medlemmars båtnad, enligt följande:
 
Varför inte bilda en särskild stiftelse för utgivning av SoH, som skulle kunna finansieras från två källor:
 
- Donationer, testamentoriska förordnanden etc från mecenater med ett extra glödande intresse för SoH
- Prenumerationsavgifter av nödvändig storlek för att täcka resten av kostnaderna
 
På så sätt kanske man skulle kunna få råd att arvodera Redaktören och därigenom ev. säkerställa en mer regelbunden utgivning.
 
Ett GF sålunda befriad från det ekonomiska ansvaret för SoH skulle sedan kunna ägna sig dels åt en mer djupgående analys av medlemmarnas behov, dels en fruktbar diskussion om hur man på bästa sätt ska kunna tillfredsställa så många av dessa behov som möjligt.
 
Har jag gjort bort mig nu, som hon Sjödinskan sa en gång i tiden i TV?