NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-10-12
Skrivet av: Anders Ellerstrand skrivet 2006-10-12, 09:52
* Jan - om jag hittade Jojjes tavla på nätet och kände igen morfars kusin på en av bilderna skulle jag bli jätteglad! Jag skulle omedelbart skicka ett mail till Jojje och sedan tror jag vi skulle starta en intressant mailväxling med utbyte av bilder, uppgifter och källhänvisning. Vilken nytta!
 
Någon annan kanske bara gläds av de vackra bilderna, studerar klädsel och vill veta tidsepok.
 
En tredje, som sysslar med hembygdshistoria känner igen stadens möbelhandlare och skriver till Jojje och frågar om han får låna bilden till sin bok som snart ska ges ut.
 
En fjärde har ett litet textilt museum med en exakt likadan hatt som en av damerna och kan nu, efter en kort brevväxling med Jojje, äntligen datera hatten och i sitt museum visa en bild på hur den användes.
 
Och hela tiden som omvärlden ser vilken oerhörd nytta det gjort så sitter Jan och försöker att inte bry sig, men kan inte låta bli att gruffa om supporterklubb. Trist...
 
* Leif - visst kan det vara så! Eller så är det så att tillgången på hårddata gör att jag inte tröttnar, att jag bibehåller entusisamen tills jag känner mig mogen att kliva in på arkivet?
 
* Rolf - om du gör så, och vill kalla dig för släktforskare, och är lycklig med det så tycker jag det är bra. Det torde vara ganska få som befinner sig så långt ut på skalan...